Türkiye’deki evcil hayvan ebeveynleri sağlıklı ve besleyici ürünleri tercih ediyor
Artan ekonomik zorluklar evcil hayvan ebeveynlerinin satın alma alışkanlıklarını etkiliyor. Evcil hayvan ebeveynleri, pati dostları için kullanışlı ve uygun fiyatlı ürünler ararken yüksek yaşam maliyeti ve pazar dengesizlikleri gibi faktörlerle karşı karşıya kalıyor. TGM raporuna göre Türkiye’de yaşayan 18-34 yaş grubunun %73’ü evcil hayvanlar için istikrarlı ve besleyici bir yaşam sistemi oluşturmaya öncelik veriyor. Evcil dostların yaşam kalitesini artırmak için özel formüle edilmiş besin takviyeleri sunan Bonafel’in Kurucusu Uğur Peker, bu trendin her geçen yıl artarak Türkiye’deki evcil hayvan bakım pazarında sağlıklı ve doğal ürünlere doğru bir dönüşüm yaratacağını belirtiyor.
İnsanlar ve evcil dostları arasındaki bağ güçlendikçe evcil hayvan ebeveynleri daha fazla sorumluluk hisseder. Bu durum evcil hayvan sahiplerinin pati dostlarına en üst düzeyde bakım sağlama isteğini doğurmaktadır. Ancak günümüz koşullarında hayat pahalılığının yüksek olması, orantısız fiyat artışları ve katı ürünlerin bulunmaması gibi faktörler birçok satın alma davranışını kısıtlamaktadır. TGM’nin raporuna göre Türkiye’de insanların yüzde 44’ünün en az 2 evcil hayvanı var. Aynı rapor, Türkiye’de yaşayan 18-34 yaş grubunun %73’ünün evcil hayvanları için istikrarlı ve besleyici bir yaşam tarzı yaratmayı tercih ettiğini gösteriyor. Bu istatistikler, Türkiye’de evcil hayvan bakım pazarındaki üreticilerin önümüzdeki yıllarda talepleri karşılamak için daha fazla çaba göstermesi gerektiğinin önemli bir göstergesi. Evcil hayvanların yaşam kalitesini artırmak için özel formüle edilmiş besin takviyeleri sunan Bonafel Kurucusu Uğur Peker, pati dostlarına yönelik tutumun ülke pazarında sağlıklı ve doğal ürün üretimini artıracağını söylüyor.
“Markaların Tüketiciye Güvenilir Bir Yerden Hitap Etmesi Gerekiyor”
Tüketici davranışlarının hızla değiştiği ve rekabetin arttığı bir dönemde, evcil hayvan sektörü oyuncularının stratejik ataklar geliştirmesi önem taşıyor. Özellikle evcil hayvanların sağlığına yönelik hizmet sunan üreticilerin güvenilirlik çizgilerini korumaları gerekiyor. İnsanlarla evcil hayvanları arasındaki duygusal bağın satın alma davranışlarını etkilediğini belirten Peker, “Z Kuşağı ve beyaz yakalı çalışanların yalnız bir hayat sürmesi, evcil hayvan ürünleri pazarını önemli ölçüde etkiliyor. Son verilere göre Türkiye’de 1,5 milyon hanede yaklaşık 7 milyon evcil hayvan bulunuyor. Her geçen gün artan hane halkı nüfuzu, evcil hayvanlara yönelik tutum hakkında önemli bir ipucu veriyor. Evcil hayvan ebeveynleri pati arkadaşlarını çocukları gibi gördükleri için piyasadaki tüm değişkenliklere ve hayat pahalılığına rağmen onlar için en sağlıklı ve güvenli ürünleri seçmek istiyorlar. Bu noktada duygusal bağ ve canlının sağlığı söz konusu olduğundan markaların tüketiciye uygun fiyatlı, sağlıklı ürünlerle ve en önemlisi sağlam bir yerden hitap etmesi gerekiyor.” Sözlerini kullanıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı